۵/۲۷/۱۳۸۸

12 مکان برتر برای دریافت تصاویر رایگان بمنظور استفاده در سایت خودتان

اضافه کردن یک تصویر با کیفیت بالا روش بسیار خوبی برای بهبود کیفیت یک سایت، مقاله یا مطلب است. اما مراقب باشید! موتور جستجویی مانند Google Images، می تواند به سرعت آنچه را که می خواهید بیابد اما استفاده از آنها تقریبا همواره باعث نقض حقوق فردی خواهد شد. علاوه بر این، ابزار جستجویی مانند TinEye شانس مطلع شدن عکاس اصلی از کاری که شما انجام داده اید را به یک حقیقت تبدیل می کند که ممکن است خجالت آور و همچنین هزینه بر باشد.

خوشبختانه روش ساده و امن دیگری وجود دارد. تنها بدنبال تصاویر رایگان در کتابخانه ای از انبار عکسها باشید، جاییکه در آن عکاسان اکثر یا تمامی حقوقشان را واگذار کرده اند. کتابخانه های online زیادی وجود دارد که حاوی تصاویر رایگان فوق العاده ای هستند که می توانید از آنها حتی بصورت تجاری و بدون پرداخت هرگونه هزینه ای استفاده کنید. ما 12 مورد از بهترینها را یافته ایم.

  1. Stock.XCHNG
    این سایت شگفت آور حاوی کتابخانه ای متشکل از تقریبا 400,000 تصویر است که تقریبا تمام موضوعات را پوشش می دهد و احتمالا بهترین مکان برای شروع جستجوی تصاویر رایگان است. Stock.XCHNG نسبت به دیگر سایتها، قوانین پیچیده تری دارد، بنابراین قبل از استفاده حتما ابتدا آنها را مطالعه کنید.
  2. Openphoto
    اولین بار در سال 1998 عرضه شد بنابراین جای شگفتی نیست اگر بدانید که Openphoto، در حال حاضر مجموعه نیرومندی از تصاویر در بانک خود دارد. این مجموعه به بخشهای خوبی تقسیم شده اند و Click کردن روی هر یک از این تصاویر شما را به گالری تصاویر کوچک مرتبط، هدایت خواهد کرد.
  3. Stockvault.net
    Stockvault حاوی مجموعه ای کوچک اما نفیس از تصاویر با کیفیت بالا، logo template، clip art، texture و تصاویر پس زمنیه است. این محل، سایت بسیار مناسبی برای یافتن تصاویر مورد نیاز سایتتان است، اما آگاه باشید! تصاویر Stockvault فقط برای استفاده شخصی و غیر تجاری است.
  4. Unprofound
    این سایت حاوی تصاویر خوبی است که محدودیت چندانی در استفاده از آنها وجود ندارد. نیازی نیست برای دریافت تصاویر ثبت نام کنید و Unprofound مواکدا غیر انتفاعی است، بنابراین بواسطه پیامهای بازرگانی معمول، عذاب نخواهید کشید. چه چیزی برای خوشایند بودن وجود ندارد؟
  5. Free Media Goo
    شما می توانید ظرف چند دقیقه کتابخانه کوچک Free Media Goo را زیر و رو کنید. تصاویر موجود در این کتابخانه نسبتا از وضوح پایینی برخوردار هستند. برخی از این تصاویر بهمراه texture های دم دستی و نمونه های صوتی، بطور غیر قابل انکاری تاثیرگذارند و استفاده از آنها، نیازی به ثبت نام ندارد. تنها هر آنچه را که مایلید دریافت کنید.
  6. Morguefile
    بهترین قابلیت این سایت، ابزار جستجوی آن است. شما می توانید بر اساس طبقه بندی، کلید واژه، اندازه، امتیاز و حتی رنگ نتایج را فیلتر کنید. بنابراین یافتن تصاویر مورد نظرتان کار ساده ای است. پروانه Morguefile سخاوتمندانه است و نیازی به ثبت نام نیست.
  7. Pixel Perfect Digital
    این سایت جالب حاوی 4,000 عکس است که به شکل خوبی از دسته های انتزاعی و حیوانات تا مکانها و حمل و نقل تقسیم شده اند. بهترین بخش Pixel Perfect Digital، مجموعه طرح ها و هنرهای دیجیتالی و تصاویر زیبایی است که یافتن آنها در جاهای دیگر دشوار است.
  8. Image*After
    Image*After بواسه تصاویر سنتی خود، ما را تحت تاثیر قرار نداد، بلکه این تاثیرگذاری بدلیل تلاشهای انتزاعیش بود. همه چیز از مولفه های الکترونیکی تا دیوارهای آجری و مه های هنری که توجه بیشتری را بخود جلب می کنند در این سایت موجود است، بخصوص اگر بدنبال تصویر پس زمینه غیر متعارفی باشید.
  9. Freerange
    جستجو در سایت Freerange بدلیل یافتن تصاویری که با کلید واژه های شما بی ارتباطند، قدری خسته کننده است. اما به تلاش خود ادامه دهید. فارغ از اینکه در جستجوی حیوانات، اشیاء، مردم، مکانها، عکسهای هنری یا تصاویر تقریبا انتزاعی باشید، تصویر با وضوح بالای مناسبی آنجا خواهید یافت.
  10. Free Digital Photos
    تعداد عکسهای این سایت، محدود است. بعنوان مثال نتایج جستجوی واژه "گربه" تنها حاوی 13 عکس خواهد بود که فقط تصاویر با وضوح کم (تقریبا 640x480) درمیان آنها رایگان است. استفاده از Free Digital Photos (در صورت نیاز)، مستلزم داشتن اعتبار است. با این وجود این سایت حاوی عکسهای ممتازی است و ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که برای تکمیل یک سایت شخصی به آن نیاز دارید.
  11. Free Photos Bank
    سایت Free Photos Bank، بازه ای از تصاویر رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. مردم، حیوانات، مناظر و ... تصاویر انتزاعی، پس زمینه ها و هنرهای دیجیتالی این سایت بهتر است بنابراین این سایت برای شروع جستجوی تصاویر غیر متعارف محل مناسبی است. دریافت کلیه تصاویری که در جستجوی آنها هستید ساده است، زیرا نیازی به ثبت نام در این سایت نیست.
  12. Flickr
    بعنوان بزرگترین سایت به اشتراک گذاری تصاویر که مورد استفاده برخی از بهترین عکاسان جهان نیز هست، جستجوی تصویر شما بدون چک کردن سریع سایت Flickr حقیقتا کامل نخواهد بود. همه عکاسان اجازه استفاده تجاری از تصویرشان را به دیگران نمی دهند بنابراین به "صفحه جستجوی پیشرفته" بروید و سپس گزینه "Only search within Creative Commons-licensed content" (یا هر گونه پروانه دیگری که به آن نیاز دارید) را قبل از شروع، روشن کنید. هنگامیکه تصویر مورد نظرتان را یافتید، سمت راست صفحه بدنبال لینک "Some rights reserved" باشید. سپس روی این لینک Click کنید، تا ببینید چه کارهایی می توانید (یا نمی توانید) با این تصویر انجام دهید.
منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر