۵/۲۷/۱۳۸۸

بررسی email ها قبل از قهوه صبح؟ شما تنها نیستید!


Copyright by ars technica
قبل از اینکه برای Ars کار کنم، شغل دفتری داشتم. بعنوان بخشی از کار روزانه، ساعت 6:30 صبح بیدار می شدم، دوش می گرفتم، صبحانه را آماده می کردم و روبروی کامپیوتر می نشستم تا صبحانه را خورده و به email هایم قبل از سوار شدن به اتومبیل و نشستن در ترافیک، پاسخ دهم. بخش "نشستن روبروی کامپیوتر" بخشی بود که برخی از دوستانم را شگفت زده می کرد (چه کسی 5 سال پیش، به email های شخصی قبل از ساعت 7 صبح پاسخ می داد؟) اما بنظر می رسد چنین رفتاری در حال فزونی است. تعداد افرادی که email هایشان را بررسی می کنند، SMS ها را می خوانند و قبل از اولین فنجان قهوه اخبار online را مطالعه می کنند، رو به افزایش است.

اخیرا روزنامه New York Times تغییرات چشمگیری را در عادات صیح خانواده ها گزارش کرده و آورده است که بچه ها در Facebook پرسه می زنند در حالیکه والدینشان email ها و Twitter را پس از برخواستن از خواب بررسی می کنند.

مادری به نام Dorsey Gude به Times گفت: "مسائلی که تا چند سال پیش در خانه من غیر قابل قبول بود، اکنون به عادت تبدیل شده است. هر چهار نفر ما، در چهار اتاق جداگانه روبروی چهار کامپیوتر روز را آغاز می کنیم". پدری عنوان کرد که برای بیدار کردن پسرش صبحها برای او SMS ارسال می کند.

این روزها، hyperconnected (بیش از حد در ارتباط) بودن بمعنای آنست که تمام افراد خانواده لحظه از خواب برخواستن تعلقات خود را برای بهنگام شدن بررسی می کنند و حتی از آن ابزارها برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند قبل از آنکه رو در رو با هم مواجه شوند. بیشتر شرکتهایی که ترافیک وب را تجزیه و تحلیل می کنند می گویند که اوضاع شبها آرام است اما اوائل صبح ترافیک بشدت افزایش می یابد، بخصوص برای سایتهای مصرف گرا و اجتماعی. صبح ها نرخ پیامک ها نیز بالا است. طبق گفته Verizon، پیامکهای ارسالی ساعت 7 تا 10 صبح سالیانه 50% افزایش پیدا می کند.

برای آنهایی که در Ars کار می کنند، اوضاع بدتر از شرایط قبل از Ars شده است. اگر ساعت 3 صبح بیدار نباشیم و در حال بررسی email های کاریمان نباشیم، اولین کاری که پس از خارج شدن از رختخواب انجام می دهیم، بررسی email ها است. روزهایی که قبل از online شدن، دوش می گرفتیم مدتهاست که پشت سر گذاشته ایم. اکنون پس از کار زمان مناسبی برای دوش گرفتن است و اغلب برای بیشتر کارمندان طبیعی است که قبل از رفتن به آشپزخانه و تدارک صبحانه، online بوده و قدری کار کنند.

وقتی از Aurich Lawson، استاد خلاق Ars درباره اینکه آیا او قبل از خوردن صبحانه، online می شود یا خیر پرسیدم، او در پاسخ گفت: "هنوز صبحانه نخورده ام. فقط یک لیوان آب". ویرایشگر ارشد، Nate Anderson، حتی معتقد است نام چیزی را که هر روز صبح می خورد نمی توان "صبحانه" گذاشت. او گفت: "وقتی در حال کار کردن هستم، می خورم... چیزهایی".

Chris Foresman، نویسنده Ars با گفتن آنکه "قبل از دویدن صبحگاهی online نمی شود" سعی کرد تا عادات روزانه اش را جنون آمیز نشان ندهد. وقتی بیشتر از او پرس و جو کردیم او عنوان کرد که او گهگاه هنگام کش و قوس آمدن قبل از دویدن، email هایش را بررسی می کند. او گفت: "البته سعی می کنم که از این کار پرهیز کنم، زیرا به این کار تمایل دارم".

همگان، از جمله افرادی که این کار را انجام می دهند، این شیوه ارتباطی در زندگی را نمی پسندند. Mark Helprin رمان نویس، مطلب برجسته ای در جمع بندی احساس زندگی مدرن نوشته است:

"جهان با سرعت در حال افزایشی، سریع و سریعتر از قبل در حال گردش است. شما باید خود را با آن تطبیق دهید. هنگامیکه کودک بودید، اوضاع اینگونه نبود. شما عاشق این شیوه، سرگیجه و شتاب دائمی هستید. اگرچه چیزی که جدید است ممکن است زیبا نباشد، اما بطرز شگفت انگیزی غیر قابل اجتناب است. زندگی خود را با نوعی هیجان سپری می کنید که نیاکانتان تنها در نبردها تجربه کرده اند و به آن سادگی که آنها تنها در رویا تصور می کردند".

"اما نمی توانید به عقب بازگردید، عقب بیفتید یا فرصتی را از دست بدهید. و اگر همواره بسرعت به تغییرات پاسخ ندهید فرد دیگری شما را مجبور به انجام آن خواهد کرد، حتی اگر ندانید که آن چیست". - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر