۶/۰۹/۱۳۸۸

Apple انفجار گوشی‌های iPhone را بدلائل ساختاری، رد کرد


(Credit: Apple)
iPhone شرکت Apple ممکن است در حال حاضر محبوب صنعت گوشیهای همراه باشد، اما برخی کاربران در فرانسه از این گوشی تمجید نکرده و ادعا کرده‌اند که این گوشی بدون اخطار قبلی شکسته یا منفجر می‌شود.

بهرحال پس از بررسیهای داخلی شرکت مبنی بر دلائل شکسته شدن شیشه صفحه لمسی این گوشی، شرکت اپل وجود هرگونه ایراد ساختاری در iPhone را رد کرد. در حقیقت اپل عنوان کرد که در تمامی موارد بررسی شده، نیرویی به گوشی وارد شده که باعث شکسته شدن شیشه آن گردیده است (بر اساس گزارش منتشر شده در روز جمعه توسط BBC).

شرکت اپل براساس سند منتشره در BBC عنوان کرده است که "گوشی‌های iPhone شیشه شکسته ای که تا امروز مورد بررسی قرار گرفته‌اند مبین آنست که در تمامی موارد شیشه بواسطه اعمال نیرویی بیرونی به گوشی شکسته شده است".

سه‌شنبه گذشته، در پاسخ به تحقیقات کمیته اروپایی مبنی بر اتهام گرم شدن زیاد و انفجار گوشیهای iPhone، شرکت اپل با عطف به تحقیقات داخلی خود گفت: "ما منتظریم تا گوشیهای iPhone را از مشتریانمان دریافت کنیم".

شرکت اپل بعنوان بخشی از تحقیقاتش شکایات پیرامون گرم شدن باتری را نیز مورد بررسی قرار داد اما مجددا عنوان کرد که مشکلی مشاهده نکرده است. طبق گفته آنها "تا امروز هیچگونه حادثه تایید شده ناشی از گرم شدن باتری iPhone 3GS وجود ندارد و تعداد گزارشهای بررسی شده، تک رقمی است.

نتایج این تحقیقات معنای چندانی برای Frank Benoiton فرانسوی ندارد، مشتری‌ای که عنوان کرده است گوشی همسرش شکسته است. وی عنوان کرده است که "این گوشی از جایی به زمین نیفتاده و هیچ شوک غیر قابل معمولی را نیز تجربه نکرده است".

بر اساس گزارش Bloomberg، وزیر بازگانی فرانسه در جلسه‌ای با حضور اپل در مورد تحقیقاتی که آزانش ملی محافظت از منافع مشتری اداره کننده آن بود از اظهار نظر در این رابطه خودداری کرد.

کمیسیون اروپایی همچنین با استفاده از سیستم هشدار سریع خود تحت عنوان Rapex در مورد این گوشیها هشدار داد. این سیستم وظیفه آگاه کردن عموم از محصولات مصرفی خطرناک را بر عهده دارد. - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر