۶/۰۷/۱۳۸۸

مایکروسافت سورس Popfly را در اختیار عموم قرار می دهد


Popfly، سکویی که توسط مایکروسافت برای کمک به افراد بمنظور ایجاد و به اشتراک گذاشتن "بازیها" با دوستان ایجاد شده بود، بر اساس پست ارسال شده در وبلاگ پروژه Popfly، هفته گذشته به کار خود خاتمه داد. البته از آنجاییکه مایکروسافت برای آندسته از افرادیکه هنوز تمایل به کارکردن با این موتور بازی را دارند، تصمیم به Open Source کردن این پروژه و قرار دادن Source آن در CodePlex گرفته است، این مساله فقدان بزرگی برای جامعه بازیهای ویدئویی محسوب نمی‌شود. John Montgomery، عضو تیم Popfly می‌نویسد: "متاسفانه در تاریخ 24 آگوست 2009 سرویس Popfly به کار خود خاتمه خواهد داد و کلیه سایتها، مراجع و منابع مربوطه زمین زده خواهد شد. در این شرایط، دسترسی شما به حساب Popfly نیز، متوقف خواهد شد. این دسترسی شامل کلیه بازیها و mashup هایی می‌شود که شما خلق کرده‌اید. البته مایکروسافت کماکان خود را وقف یاری رساندن به شما بمنظور بروز خلاقیت و دنبال کردن مسیر توسعه نرم‌افزار خواهد کرد و در طول این مسیر به منظور کمک به شما محصولاتی چند ارائه خواهد داد."

اگرچه پروژه بطور رسمی خاتمه یافته است، توسعه‌دهندگان Popfly معتقدند که با استفاده ازکد می‌توانند مسیرهای متفاوت دیگری را پیگیری کنند:

  • بررسی کد بمنظور ایجاد موتور بازی Silverlight ساده و همه منظوره
  • ایجاد ویرایشگر Silverlight 3 scene / actor / behavior برای قالب داده و ساخت بازیهای جدید
  • تغییر موتور بمنظور بوجود آوردن امکان اجرای بازیهای شما در سکوهای دیگرمانند XBox 360 یا Zune از طریق XNA Game Studio و Client PC از طریق WPF.
  • ساخت یک کپی از موتوری بازی بمنظور استفاده از داده‌های بازی و ارسال آن به وب سایت خودتان
  • درست کردن وضوح تصادم چند بازیگر و سرعت بخشیدن به اجرا
  • اضافه کردن امکانات جدید مانند سطح مشبکی، درختهای dialog و ...

نظر شما چیست؟ آیا Popfly ارزش محافظت داشت یا زمان بازنشستگی این پروژه رسیده بود؟ - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر