۶/۰۴/۱۳۸۸

توسعه دهندگان PHP، پل جدیدی برای رسیدن به NET. دارند

تیم استراتژی تبادل اطلاعات مایکروسافت روز 21 August مجموعه ابزار متن بازی را برای توسعه دهندگان PHP، عرضه کرد؛ آنهایی که می‌خواهند از سرویس‌های ADO.NET مایکروسافت (با اسم رمز Astoria) استفاده کنند.

سرویس‌های داده ADO.NET، داده‌ها را بصورت اشیاء EDM یا همان Entity Data Model، از طریق وب سرویسهای قابل دستیابی روی HTTP در معرض استفاده قرار می‌دهد. داده‌ها را می توان با استفاده از URI هایی شبیه REST آدرس کرد.

این ابزار که قابل دریافت از طریق سایت CodePlex مایکروسافت است، توسط مایکروسافت سرمایه‌گذاری شده و توسط Persistent Systems، توسعه می‌یابد. هدف از این ابزار مهیا کردن امکان ارتباط و استفاده از سرویس داده‌های ADO.NET برای توسعه دهندگان می‌باشد که این سرویس‌ها، بخشی از NET Framework. بزرگتر هستند. این ابزار تحت پروانه BSD قابل استفاده است.

مایکروسافت در حال حاضر از سرویس‌های داده ADO.NET در Visual Studio 2008 SP1 پشتیبانی کرده و سال دیگر در Visual Studio 2010 خود نیز از آن پشتیبانی خواهد کرد.

مدیر معمار تیم مزبور، Vijay Rajagopalan، گفت: این PHP Toolkit جدید، یکی از 25 پروژه سرمایه گذازی شده یا توسعه یافته توسط تیم استراتژی تبادل اطلاعات مایکروسافت است. این تیم که متشکل از 100 تا 130 توسعه دهنده است، تکمیل کننده فن‌آوریهای تیم‌های تولیدی مایکروسافت است که باعث ارتباط بیشتر محصولات مایکروسافت با محصولات دیگر تولید کنندگان می‌گردد.

وی در ادامه افزود: "ما مانند تیم ماموریتهای ویژه هستیم. ما می توانیم به سرعت پل‌های فن‌آوری را توسعه دهیم. ما بر اساس بازخورد نظرات انجمن تبادل و استفاده از اطلاعات مشتریانمان، heat map ای درست کرده‌ایم. به محض آنکه اولویتها تعیین شود، مایکروسافت اغلب پول و مدیر برنامه‌های مربوطه را برای کمک در اختیار ما قرار می‌دهد تا اجزای مفقود تبادل و استفاده از اطلاعات ساخته شود".

پیش‌تر در همین سال، این تیم، ابزار توسعه PHP برای Windows Azure (سیستم عامل cloud-based مایکروسافت) را فراهم کرده بود. - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر