۵/۲۳/۱۳۸۸

شرکت Embarcadero ابزارش را تیز می کند

پس از آنکه شرکت Embarcadero توانست شرکت Borland را خریداری کند، اکنون قصد دارد تا مجموعه ابزارهای توسعه ای خود را برای ویندوز و .NET به روز کند. این شرکت قصد دارد تا امکانات اشاره ای (gesture) و پشتیبانی از بانک Firebird را به ابزارهای توسعه خود بیفزاید.

مجموعه RAD Studio 2010 که در 25 آگوست عرضه خواهد شد، حاوی ابزارهای بروز رسانی شده Delphi، CPP و Delphi Prism خواهد بود. Mike Rozlog، مدیر ارشد بخش راهکارهای Delphi در شرکت Embarcadero، پس از آنکه در سال 2006 از Borland کنار گذاشته شد و در سال 2008 CodeGear را تصاحب کرد، گفت: "این مجموعه به محیط توسعه کاملی برای سیسمتهای مایکروسافت تحت محیط .NET و Native تجهیز خواهد شد".

این قابلیتها، شامل پشتیبانی بومی از بانک متن باز، Firebird می شود. Rozlog گفت: "Firebird مانند MySQL یکی از بانکهای متن بازی است که بسیار استفاده می شود." همچنین، از دیگر امکانات می توان به پشتیبانی بومی از touch، multi-touch و mouse-based gesture ها در ویندوز 2000، XP و Vista اشاره کرد. انتظار می رود که قابلیتهای اشاره ای که روشهای جدیدی برای ارتباط با یک کامپیوتر محسوب می شود، در نسخه ویندوز 7 نیز کار کند.

این مجموعه احتمالا از API های Windows 7 برای نرم افزارهای Native نیز پشتیبانی خواهد کرد تا به توسعه دهندگان امکان استفاده از کتابخانه های Natural Input و گرافیک Direct 2D را نیز بدهد.

از دیگر پیشرفتهای این IDE، می توان به IDE Insight اشاره کرد که به توسعه دهندگان امکان پیداکردن آسانتر فایلها، مولفه ها، خصائص و تنظیمات را می دهد. این ابزار شامل یک Code Formatter جدید برای Delphi و C++ است. سرور DataSnap موجود در این مجموعه که زیر ساختهای توسعه نرم افزارهای چند لایه ای برای نوشتن Business Logic را فراهم می کند، برای نوشتن برنامه های RIA، Enterprise Java، REST و Air (محیط یکپارچه Adobe) توسعه یافته است. - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر