۵/۲۶/۱۳۸۸

توسعه دهنده Mosaic و موسس Netscape، بر روی مرورگر جدیدی کار می کند

اخیرا نزاع بر سر مرورگرها دوباره به اوج خود رسیده است. درود بر Firefox شرکت موزیلا، Internet Explorer دیگر پادشاه بلامنازع نیست و مرورگرهای متفاوتی در جای جای زمین پدید می آیند تا سهمی در این مساله داشته باشند. پروژه مرورگر جدیدی تحت عنوان RockMelt در حال توسعه است و این پروژه توسط Marc Andreessen توسعه دهنده Mosaic و موسس Netscape پشتیبانی می شود.

Marc Andreessen همراه Eric Bina در سال 1992 و 1993 Mosaic را توسعه دادند. این مرورگر اولین مرورگری بود که به حق توانست اینترنت را در عرصه ای فراگیر در اختیار عموم قرار دهد. درود بر نصب آسان و رابط کاربردیش، رابطی که از آن پس کمابیش دست نخورده باقی مانده است. Mosaic نیز اولین مرورگری بود که تصاویر را بصورت inline، نمایش می داد. علیرغم باور عموم، Mosaic اولین مرورگر گرافیکی نبوده است.

با این وجود Mosaic محبوب شد و در نهایت پایه Netscape را شکل داد که شرکت مادرش توسط Marc Andreessen تاسیس شده بود. همانطور که همه ما می دانیم، Netscape نقش ویژه ای در عموم پسند کردن وب داشت وظیفه ای که مجبور به سپردنش به Internet Explorer شد. Netscape هنوز زندگی می کند اگرچه Firefox جنگ مرورگرها را شعله ور کرد و درود بر Firefox که محصول بهتری از IE 6 است.

بنابراین Marc Andreessen، مرورگرهایش را می شناسد. او بازیگری کلیدی در تاریخ دو مرورگر برتر است بنابراین هنگامیکه تصمیم می گیرد توانش را پشت پروژه مرورگر جدیدی بگذارد، می توانید مطمئن باشید که مردم آگاه می شوند. RockMelt، همانطور که از نام پروژه اش مشخص است، در حال حاضر چیزی بیش از یک صفحه وب نیست و Andreessen بسیار بی میل است که درباره آن سخن بگوید. مطلبی که می دانیم آنست که تنی چند از یکی از شرکتهای قبلی وی، Opsware، نیز در این پروژه مشارکت دارند و حداقل یکی از آنها قبلا در Netscape بوده است.

بازهم پروژه مرورگر دیگری که باید نگاهی به آن داشته باشیم. - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر