۶/۰۶/۱۳۸۸

Opera 10 اول سپتامبر عرضه می‌شود. آیا کسی هم توجهی می‌کند؟

شرکت Opera Software، یکی دیگر از سازندگان مرورگر، Opera 10 RC1 را عرضه کرد و عنوان داشت نسخه نهایی این مرورگر را هفته دیگر و روز اول سپتامبر عرضه خواهد کرد. شما می‌توانید نسخه کاندید و اطلاعات بیشتر را از اینجا دریافت کنید.

Opera 10 که پیش‌تر با نام Peregrine معرفی شده بود، حاوی رابط کاربری بهتر، پشتیبانی گسترده‌تر از استانداردهای وب، عدم وجود ایرادهای قبلی و کارایی بهتر بوده و حاوی ابزارهای جدیدی برای توسعه‌دهندگان وب می‌باشد.

نسخه نهایی Opera 10، حاوی Opera Turbo، تقویت کننده پهنای باند برای ارتباطات اینترنتی کند و Opera Mail، نرم‌افزار email-client نوسازی شده درونی Opera است. قابلیت دیگری که ارزش آزمایش دارد آنست که Opera ادعا کرده نسخه بعدی این مرورگر در صفحات سنگینی مانند Gmail و Facebook، روی هم رفته 40% سریعتر از Opera 9.6 خواهد بود.

اما این سوال مطرح است که بواقع چه بخشی از مردم حداقل یکی از این قابلیتها را تجربه خواهند کرد؟

مرورگر رومیزی Opera، از هنگام انتشار نسخه اولیه اش در سال 1996، برخلاف نسخه موبایلش، علیرغم سالها نوآوری در زمینه مرورگرها ومعرفی قابلیتهای مفیدی که تقریبا همواره منجر به بروز رقابت با مروگرهای وب شده، بخوبی پذیرفته نشده است. تا تاریخ جولای 2009، میزان استفاده در سایتهایی با زبان انگلیسی مبین آنست که این مرورگر تنها 1.97% از سهم بازار مرورگرها را بخود اختصاص داده است.

بعنوان مقایسه و بر اساس آمار شرکت Net Applications، داده های جولای نشان دهنده آنست که Internet Explorer با 67.68% از سهم بازار مرورگرها کماکان پیشتاز بوده و سپس Firefox با 22.47%، Safari با 4.07% و Chrome با 2.59% در رتبه های بعدی قرار دارند. - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر