۶/۰۹/۱۳۸۸

نشانه‌های عملکرد ضعیف ویندوز 7 در زمان استفاده از باتری روی Netbook ها


laptopmag.com ©
آزمایشهای جدید نشان می‌دهند که ویندوز XP کارایی بهتری نسبت به ویندوز 7 پر سر و صدا، هنگام استفاده از باتری از خود نشان می‌دهد. هنوز دو ماه تا ورود رسمی ویندوز 7 به بازار باقی مانده است، اما برخی تجدید نظرها ممکن است منجر به بروز شکافی در تسلیحات درخشان این نرم‌افزار جدید شود.

مشکل اینجاست که به نظر می‌رسد دوام باتری، بخصوص روی نت‌بوک‌های کم مصرف، تحت ویندوز 7 کوتاهتر از ویندوز XP است. جدیدترین بررسی، که روز دوشنبه در مجله Laptop منتشر شد، نشان می‌دهد که دوام باتری در ویندوز 7 بطور کلی بهتر از ویندوز ویستا روی لپ‌تاپ‌های معمولی است، ولی روی نت‌بوک‌های آزمایش شده، وضع آن به شدت بدتر از ویندوزXP است.

این مجله خاطرنشان کرده است که: "به نظر می‌رسد اغلب نت‌بوک‌ها احتمالا برای ویندوز XP بهینه شده‌اند، و بدون استفاده از درایورهای مناسب، وضعیت دوام باتری در بعضی از انواع نت‌بوک‌ها که ویندوز 7 روی آنها نصب شده باشد، به مراتب بدتر است". وبلاگ مجله اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه کرده است: "وقتی ما آزمایش استاندارد باتری را روی توشیبا NB205 تحت ویندوز 7 اجرا کردیم، بیش از 3 ساعت از دوام باتری تلف شد. تحت ویندوز XP نتیجه شگفت‌آور 9 ساعت و 24 دقیقه بدست آمد، ولی تحت ویندوز 7 این مدت فقط 6 ساعت و 15 دقیقه بود".

از زمان معرفی در اواخر 2007، محبوبیت نت‌بوک‌ها – سبک، ارزان، طراحی شده برای پردازش‌های ساده و وب‌گردی – روی منحنی سریع رشد قرار گرفته است.

تاکنون بیشتر نت‌بوک‌ها به همراه ویندوز XP عرضه شده‌اند، ولی مایکروسافت ویندوز 7 را به عنوان جایگزین طبیعی ویندوز XP جار زده است، ویندوزی که مشتاقانه می خواهد آنرا بدلیل پشتیبانی و میزان سود به فراموشی بسپارد.

هنوز برای پدیدار شدن چالش‌های این طرح زود است. در جولای، یک بررسی روی نسخه Windows 7 RC در Tom's Hardware Guide مشکلاتی برای دوام باتری مشابه آنچه در مجله Laptop مشخص شده بود را نشان داد. نتایج بدست آمده سایت‌، مبین دوام باتری بسیار ضعیفتری تحت ویندوز 7 است که آنرا "غیر قابل قبول برای موبایل" نشان می‌دهد.

همانند مجله Laptop، راهنمای Tom عنوان کرد که ممکن است درایورهای اختصاصی ویندوز 7 این مشکل را رفع نمایند. تا اینجا، نشانه‌ها امیدوار کننده نیستند. مجله Laptop اظهار کرد که از درایورهای جدید برای آزمایش‌ها استفاده کرده است ولی بهبودی اندکی مشاهده شده است.

علی‌رغم تمام ناامیدی‌ها، هر دو سایت خوشبینی خود را برای حل این مشکل نشان داده‌اند، مخصوصا حالا که تولیدکنندگان نسخه نهایی Windows 7 RTM را برای استفاده در اختیار دارند. امید است در زمان به بازار آمدن ویندوز 7 در اکتبر، سازندگان تجهیزات اصلی در مسیر تولید درایورهای سازگار قرار گرفته باشند.

مقامات رسمی مایکروسافت اظهار نظر صریحی روی این بررسی‌ها به جز اشاره‌ای بر مستندات ویندوز 7 که این شرکت در اختیار طراحان درایورهای دستگاه‌ها قرار داده است، نداشته‌اند. - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر