۶/۰۲/۱۳۸۸

حقوق سالانه Ellison به 1 دلار کاهش یافت


Oracle CEO Larry Ellison
(Credit: Stephen Shankland/CNET
)
بر اساس سند تنظیمی ارائه شده در روز جمعه، Larry Ellison، مدیر اجرایی شرکت Oracle، حقوق پایه یک دلار را برای سال مالی 2010 دریافت خواهد کرد. این مبلغ 999,999 دلار کمتر از سال پیش است. اما Ellison حقیقتا از گرسنگی نخواهد مرد زیرا بر اساس مجله Forbes، او چهارمین شخص ثروتمند جهان است.

بر اساس اسناد ارائه شده از جانب Oracle به کمیسیون ارز و سهام، حقوق پایه یک میلیون دلاری در سال مالی 2009 تنها معادل 1.2 درصد پرداختی به وی بوده و 97% مابقی، به شکل سهام به وی پرداخت شده است.

اما کماکان حقوق پایه یک دلاری Ellison وی را در محور بیشترین حقوق بگیران و هم ردیف Steve Jobs، مدیر اجرایی شرکت Apple و Sergey Brin و Larry Page، موسسان شرکت Google قرار می‌دهد.

شرکت Oracle در پرونده مزبور عنوان می‌کند: "کمیسیون پرداختی می‌داند که آقای Ellison بخش قابل توجهی از سهام Oracle را در اختیار دارد اما بدلیل نقش حیاتی و قعال وی در عملیات، استراتژی و رشد، باید کماکان پرداخت سالیانه را دریافت کند. با این وجود، آقای Ellison با کاهش حقوق سالیته خود به یک دلار، طی سال مالی 2010 موافقت کرده است."

سال مالی Oracle از اول June آغاز شده است. Ellison که 64 سال سن دارد، Oracle را در سال 1997 تاسیس کرد. بر اساس پرونده SEC، وی مالک 1.18 بیلیون سهام معادل 23.4 درصد از کل سهام این شرکت است. - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر