۵/۲۷/۱۳۸۸

طبق بررسی، Asus و Apple قابل اعتمادترین کامپیوترهای شخصی را ارائه می کنند

بر اساس یک بررسی که توسط Rescuecom منتشر شد، Asus و Apple معتبرترین فروشندگان کامپیوترهای شخصی طی سه ماهه دوم سال جاری در آمریکا بودند.

Rescuecom – شرکت ثالث تعمیر کامپیوتر – به نقل از David Milman، مدیر اجرایی شرکت، کمترین تماس ها برای تعمیر کامپیوترهای شخصی را متعلق به Asus و Apple دانست. این دو شرکت بالاترین کیفیت قطعات و بهترین پشتیبانی را برای کامپیوترهای شخصی خود عرضه داشتند که موجب کاهش مراجعه مصرف‌ کنندگان به شرکتهای ثالث برای تعمیر کامپیوترهای شخصی شد.

این بررسی بر اساس 11560 تماس پشتیبانی که طی سه ماهه دوم توسط Rescuecom جمع آوری و متناسب با سهم بازار هر یک از شرکتهای تولید کننده کامپیوترهای شخصی تعدیل شده بودند، انجام گرفته است. در این بررسی، Lenovo، Toshiba و Hewlet-Packard به ترتیب مکانهای سوم، چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

نتایج این بررسی در همان روزی منتشر شد که دانشگاه Michigan و دیگر سازمانها "شاخص های رضایت مصرف کنندگان آمریکایی" را منتشر کردند که میزان رضایت کاربران از محصولاتی شامل خودرو و کامپیوترهای شخصی را می‌سنجد. در این تحقیق، Apple با 85 امتیاز در صدر قرار گرفت، به دنبال آن Dell با 75 امتیاز مکان دوم را کسب کرد و مکان سوم بطور مشترک در اختیار Hewlet-Packard، نشان Compaq(باز هم متعلق به HP) و Acer/Gateway با 74 امتیاز قرار گرفت.

Milman افزود: مصرف کنندگان، کامپیوترهایی شخصی می خواهند که به حداقل تعمیرات نیاز داشته باشند و خوب پشتیبانی شوند؛ بنابراین تماسها تصویر خوبی از میزان اعتبار کامپیوترهای شخصی ارائه می کنند. شرکتهایی که قطعات خوبی را عرضه می‌کنند در جایگاه بالاتری قرار می گیرند در حالی که قطعات و پشتیبانی بد ممکن است صاحبان کامپیوترهای شخصی را مجبور به تماس با شرکت های ثالث نماید.

Milman گفت: "ما بررسی می کنیم ... ترکیبی از اینکه قطعات تا چه حد قابل اعتمادند و اینکه پشتیبانی تولیدکننده چقدر خوب است". قطعات گوناگون کامپیوتر از قبیل مادربوردها و کارتهای حافظه و ویدئو فاکتورهای این بررسی بودند. بسته های نرم افزاری، شامل بسته امنیتی و مجموعه Office، که توسط تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی همراه کامپیوتر ارائه می شود بخشی از این بررسی بودند.

وی در ادامه افزود: "اگر یک تولید کننده، نرم افزارهای با کیفیتی را ارائه نماید که کمتر جنبه آزمایشی داشته باشد، بخصوص در حوزه امنیتی، این قطعا همان چیزی خواهد بود که باعث می‌شود کامپیوتر نیاز کمتری به پشتیبانی داشته باشد." بسیاری از سازندگان کامپیوترهای شخصی گزینه هایی برای بازیابی سریع اطلاعات را هم همراه می کنند که باعث کاهش نیاز مشتریان به پشتیبانی می شود.

به گفته وی، Asus نسبتا برای این بررسی جدید است و از مزیت اشتیاقی که اخیرا برای محصولاتی نظیر نوت بوک در آمریکا ایجاد شده است استفاده می نماید. بسیاری از کاربران کامپیوترهای کیفی Eee PC را می‌خرند، ولی اعتبار کامپیوترهای شخصی این شرکت به دلیل اینکه قطعات آن شروع به خراب شدن کرده اند ممکن است تغییر کند.

وی افزود: "کیفیت آنها نسبت به آخرین بررسی ثابت مانده است، ولی این کیفیت بعد از دو سال، زمانی که ماشین‌ها اندکی کهنه می‌شوند، جالب توجه خواهد بود". Milman گفت: افزایش تعداد تماس‌ها برای محصولات ASUS ممکن است کمکی برای ارزیابی کیفیت پشتیبانی این شرکت باشد. او می‌گوید: در میان برترین پنج تولید کننده کامپیوترهای شخصی در آمریکا، Apple جریان ثابتی از کامپیوترهای شخصی را همراه با قطعات با کیفیت و پشتیبانی عالی ارائه کرده است.

Milman گفت: "با معرفی Apple Genius Bar در فروشگاه‌ها، آنها پشتیبانی‌ای را عرضه می‌کنند که توسط هیچ تولیدکننده دیگری ارائه نمی شود". وی گفت: سود Apple برای کامپیوترهای رومیزی Mac و لپ‌تاپ‌های شخصی بسیار بیشتر از رقبای هم ترازش می‌باشد، بنابراین Apple می تواند پشتیبانی رایگان ارائه نماید. بسیاری از متخصصان Rescuecom توسط Apple برای تعمیر کامپیوترهای مکینتاش آموزش دیده‌اند.

بر اساس گزارش IDC، شرکت Rescuecom تماس‌های بیشتری برای ارائه خدمات پشتیبانی برای کامپیوترهای شخصی Dell و HP دریافت نمود؛ این دو شرکت بزرگترین فروشندگان کامپیوترهای شخصی در آمریکا طی سه ماهه دوم سال بوده‌اند. در بررسی این شرکت، Dell رتبه هفتم را با 22.1 درصد از تماس‌ها برای تعمیر بدست آورد. با وجود اینکه HP و Dell سهم بازار نزدیکی در کامپیوترهای شخصی دارند، Rescuecom هجده درصد تماس بیشتر برای پشتیبانی از کامپیوترهای Dell دریافت کرده است.

به گفته Milman شرکت Rescuecom با متعادل کردن تعداد تماس برای پشتیبانی و سهم بازار هریک از فروشندگان، مرجعی برای ارزیابی قابلیت اعتماد کامپیوترهای شخصی بنا نهاده است. در این تحقیق هیچگونه حق‌العملی از تولیدکنندگان کامپیوترهای شخصی دریافت نگردیده است و این شرکت از طرف هیچ یک از آنها حمایت نمی‌شود. - منبع

0 نقطه نظر:

ارسال یک نظر